සිතේ තෙරපෙන... දහස් සිතිවිලි... අකුරු වෙන තැන...…

Pages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 August 2010

උඹ දන්නවද මම කවුද කියලා ?

Image: photostock / FreeDigitalPhotos.net


මගේ කලින් ලිපියට හේමලයා තබා ගිය මේ සටහන දැක්කහම ඇත්තටම මට සිනහව නවත්ව ගන්න බැරිවුණා. වෙන හේතූවක් නිසා නොවෙයි. මේ සටහන, මං මීට කලකට ඉහත නරඹපු බටහිර ‍වෙළඳ දැන්වීමක ප්‍රචාරක පටයක් සිහිගැන්වූ නිසා...

"Shadow/හේමලයා said...
මේක අද හැම තැනම වෙන දෙයක් නේ....බස් එකේදි ඇඟේ හැප්පුනත් අහන්නේ....
"උඹ දන්නවද මම කවුද කියලා ?"
(ඉතින් මම කොහොමද දෙයියනේ දන්නේ........:)”

බලන්න ඔයාලත් මේ දසුන් පෙළ නරඹල තියෙනවද කියල....



“Do you know who I am ?”

ඒත් ඒ එක්කම මට සිහිපත් වුණේ ඒ පසුපස තියෙන සමාජ යථාර්තය...

"උඹ දන්නවද මම කවුද කියලා ?"

මුදල්-හදල්, යාන-වාහන, ගෙවල්-දොරවල් වගේම දැනුම, බලය, නම්බුනාම, තනතුරු එහෙම අතට ලැබෙන කොට මිනිස්සු මේ තරම් පිම්බෙන්නෙ ඇයි කියල මං මගෙන්ම අහගත්තා...

හිණිමගේ ඉහළට, ඉහළට යත්දි ඵල බර ගහක් වගේ තව තවත් බිමට නැමෙන්නට තරම් නිහතමානී වෙනව වෙනුවට මෙච්චර මාන්නයක් මිනිස්සුන්ගේ හිත් කුහර ඇතුලට රිංග ගන්නේ ඇයි ?

අනෙක් අයට වඩා තමන් උසස් කොට සලකන්නටත්.... අනෙක් වුන් පයට පෑගෙන දුහුවිලි කැටයක් තරමටවත් ගණන් නොගන්නට පෙළඹෙන්නෙ ඇයි ?

ඒ ගැන තව තවත් හිතත්දි මට මතක් වුණේ කාලෙකට කලින් කියවපු සෙන් බෞද්ධ කෙටි කතාවක්! මතක හැටියට නම් ඒක තිබුණේ වැල්ලවත්තේ ආනන්ද ස්ථවීරයන් විසින් රචනා කරන ලද “සෙන් බෞද්ධ කෙටි කතා” කියන පොතේ... කතාවේ එන නම් ගම් එහෙම මට හරියටම මතක නැති වුණත් සැකෙවින් කතාව මෙහෙමයි...

ඒ කාලේ කියෝතෝවේ හිටියා දක්ෂ සෙන් ආචාර්යවරයෙක්. දවසක් එතුමව මුණ ගැහෙන්න කියෝතෝවේ ආණ්ඩුකාරයා පැමිණියා. විහාරයේ දොරකඩට පැමිණි ආණ්ඩුකාරයා තමන්ගේ නමත් තනතුරත් සඳහන් හැඳිනීම් පතක් සේවකයෙක් අතේ සෙන් ආචාර්යවරයා වෙත යැව්වා. එහි සඳහන් වුණේ “කියෝතෝවේ ආණ්ඩුකාරයා වන කිතාගික්” කියලා. පත්‍රිකාව අතට ගත් සෙන් ආචාර්යවරයා බොහොම නොසතුටට පත්වෙල මෙහෙම කිව්වා. “මේ වගේ පුද්ගලයන් එක්ක මගේ ගනුදෙනුවක් නැහැ. කරුණාකරල එතුමාට කියන්න ආපහු යන්න කියලා..”
සේවකයා විසින් ගෙන එන ලද පිළිතුර ඇසූ ආණ්ඩුකාරවරයා පුදුමයට පත් වුණා. ඒත් හැඳීනීම් පත අතට ගත් ආණ්ඩුකාරයාට වරද තේරුම් ගියා. ඔහු වහාම එහි සඳහන් සිය තනතුර පැන්සල් ඉරකින් කපා දැමුවා.. ඉන්පස්සේ අර පත්‍රිකාව නැවතත් ආචාර්යවරයා වෙත යැව්වා...
සේවකයා නැවත වරක් අර හැඳිනීම් පත ආචාර්යවරයාට පිළිගැන්නුවා... පත්‍රිකාව කියවූ ආචාර්යවරයා අමන්දානන්දයට පත් වූණා... “ඕ... මේ මගේ මිත්‍රයා කිතාගික් නේද... යන්න යන්න... ඉක්මනින් ගිහින් ඔහුට මෙහෙ එන්න කියන්න..” සෙන් ආචාර්යවරයා සිය සේවකයාට අණ කළා...

පුංචි කතාවක් වුණත් ඒ කතාව ඇතුළේ අපට හිතන්න ගොඩක් දේවල් ඉතුරු වෙල තියෙනවැයි කියන එකයි මගේ නම් හැඟීම.. ඉහළට යන්න යන්න ගුණ දහම් අමතක කරන අපේ ජීවිතත් හරියට හිස් පොතක් වගේ නේද ?

ප/ලි
මේ ලිපිය ලිවිමට හේතු වු Shadow/හේමලයා ඔබට බොහොමත්ම ස්තුතියි!

14 August 2010

ඔක්තෝම්බර අහස / October Sky


ඒ 1957 ඔක්තෝම්බරයයි...

ඇමෙරිකා එක්සත් ජනපදයත්, සෝවියට් දේශයත් අතර සීතල යුද්ධය උග්‍ර ලෙස පැතිරයමින් තිබූ අවදියයි. ඔක්තෝම්බර් 04 වෙනිදාට පහන් වන්නෙ එවන් පසුබිමක් යටතේයි. එක්සත් ජනපදය පුරාවට වේගයෙන් පැතිර ගිය ආරංචිය ඇමෙරිකානුවන්ගෙ අභිමානය දිය කර හරින්නක් විය.... ලොව පළමු කෘතිම චන්ද්‍රිකාව සෝවියට් දේශය විසින් උඩුගුවන් ගත කර තිබිණ. බටහිර වර්ජීනියාවේ කුඩා පතල් නගරයක් වූ කෝල්වුඩ්වලට පවා ඒ උණුසුම දැනෙමින් තිබිණ. ස්පුට්නික්.. ස්පුට්නික්..(Sputnik 1) යන නම මුවින් මුව රැව් පිළිරැව් දෙන්නට විය.

ඔක්තෝම්බර් 05 වැනිදා වන විට සියළු ගුවන් විදුලි නාලිකා ඔස්සෙ විකාශනය කෙරුණු ඒකාකාරී බීප් හඬට මුල්වූ, සෑම මිනිත්තු 96 කට වරක්ම සිය හිසට ඉහළින් පියාඹන මේ අපූර්ව වස්තුව දැක බලා ගන්නට කෝල්වුඩ්හි කවුරුත් යුහුසුළු වූහ. යන්තමින් රෑ බෝ වී ගෙන එත් දී ගෙමිදුල්වලට රොක්වු ඔවුහූ සිය නෙත් කෙවෙනි රිදෙන තුරු අහස පීරා බැලුම් හෙලන්නට වූහ. හදිසියෙන් මෙන් ඒ අපූරු වස්තුව ! දීප්තිමත් කුඩා තාරකාව... ඇමෙරිකානුවන්ගෙ හිසට ඉහළින් වේගයෙන් ඇදෙනු දක්නා ලදි... මොහොතක් එදෙස විස්ම පත්ව බලා සිටි දෑස් සැනෙන් බිමට බරවිණි. ඔවුනට දැනුණේ සිය ආත්මාභිමානය ඉටි මෙන් දියවී වැගිරෙන බවකි. එකාදෙන්නා කරබාගෙන සිය නිවෙස්තුළට වදිත්දි එක් කොලු ගැටයෙක් පමණක් දෙනෙත් හයා ඒ චමත්කාරජනක දර්ශනය දෙසම බලා සිටින්නට වුයේය. හේ හෝමර් හි(ක්)කම් (Homer Hickam, Jr) නම් විය. ඒ ඓතිහාසික මොහොත, ඔහු සිත උද්දීපනය කර තිබිණ... සමස්ත ලෝකයකම ගමන්මග වෙනස් කළ ස්පුට්නික්, ඔහුගේ ජීවිතයද වෙනස් කරන්නට යන බව ඔහු පවා දැන සිටියේ නැත.

සිය වැඩිමල් සොයුරු ජිම් මෙන් පා පන්දු ශිෂ්‍යත්වයක් ලබා කෝල්වුඩ්වලින් පිටව යන්නට නොහැකි වුවහොත් තමන්ට අත්වන ඉරණම හේ දැන සිටියේය. බිග් ක්‍රීක් උසස් පාසලෙන් පසු විශ්ව විද්‍යාලයකට යනවා වෙනුවට ඔහුට සිදුවනු ඇත්තේ පතල් කම්කරුවකු ලෙස කෝල්වුඩ් පතලේ සේවයට එක්වන්නටය. හේ පතල් කැණීම අප්‍රිය කළේය. නිතරම පාහේ සිදුවන පතල් අනතුරු.. එහි කම්කරුවනට වැළඳෙන රෝගාබාධ... ඔහුගෙ සිතේ කැරලි ගසමින් තිබිණි... එහෙත් කළ හැකි දෙයක් නොවිණි. ඔහු සිය වැඩිමල් සොහොයුරා මෙන් පා පන්දු ක්‍රීඩාවේ දක්ෂයෙක් නොවුයේය... කෝල්වුඩ් පතලේ පාලන කටයුතු භාරව සිටි හෝමර්ගේ පියාගෙ එකම අභිලාශය වුයේ සිය පුතුන් තම අඩිපාරේ ගමන් කරනු දැකීමය.

ස්පුට්නික් දකිනතුරු ඔහුට අරමුණක් තිබුණේ නැත.. තිබුණා නම් ඒ ඩොරති ගැන පමණි. බිග් ක්‍රීක් උසස් පාසැලේ ඔහු හා එකට ඉගෙන ගන්නා ඩොරති ඔහුගේ සිහින කුමරිය විය. එහෙත් කිසිදා ඇයට ළං වන්නට ඔහුට නොහැකි විය. එහෙත් දැන් ඔහු නව සිහිනයක් දකිමින් සිටියි... එය ඩොරතිටත් එහා ගිය සිහිනයකි..

පසුවදාම හේ තීරණයට බටුයේය...

"මං රොකට්ටුවක් හදනවා...!"

පසුදා උදෑසන කෑම මේසයේදි ඔහු සිය සිතේ නළියමින් තිබු සිහිනය පළමුවරට එළියට දැම්මේය... ජිම්ගෙ සිනහවටත්, පියාගේ ගර්හාවටත් ලක් වුවද හේ ලෙහෙසියෙන් පසු බසින්නෙක් නොවීය. සිය අරමුණ ඉටු කර ගැනීම සඳහා ඕනෑම කැප කිරීමක් කිරීමට හෙතෙම සූදානමින් සිටියේය.

සිය මිතුරන් වු ඔඩෙල් (O'Dell Carroll) හා රෝයි (Roy Lee Cooke) සමඟ එක්වූ හෝමර් එතැන් සිට ක්‍රියාකළේ එකම අරමුණක් සිතේ තබා ගෙනය. වරෙක රොකට්ටුවක් අත්හදාබැලීමට ගොස් හෝමර් සිය මවගේ ලී වැට පුපුරවා හැරියේය.



මෙකල හෝමර්ගේ වීරයා වන්නේ ජර්මානු V2 රොකට්ටුව නිර්මාණයට තම දායකත්වය සැපයු එමෙන්ම එකල ඇමෙරිකානු අභ්‍යවකාශ වැඩපිළිවෙලට දායකවෙමින් සිටි ආචාර්ය වර්නන් වොන් බ්‍රොන් (Wernher von Braun) ය. හෝමර් තම වීරයාට ලිපියක් ලියමින් කියා සිටියේ කෝල්වුඩ් වැසියන් බොහෝ දෙනෙක් පොළව මතුපිට තිබෙන දෙයට වඩා ඊට යටින් ඇති දේ ගැන විමසිලිමත් වන පසුබිමක තමන් ඔහුගේ අභ්‍යවකාශ වැඩපිළිවෙල දෙස ඉතාමත් උනන්දුවෙන් බලා සිටින බවයි.

තම අරමුණ සාර්ථක කරගැනීමට නම් රොකට් පිළිබඳව වැඩි දුරටත් හැදෑරිය යුතු බව අවබෝධ කරගත් හෝමර් ඉන් පසු පාසැල් පුස්තකාලය පීරන්නට පටන් ගත්තෙ රොකට් පිළිබඳව ලියැවුණු පත පොත සොයා ගැනිමේ දැඩි අදිටනෙනි. ඔහු සොයන පත පොත නිතර රැඳුණේ පාසැල තුළ වැඩි සමාජාශ්‍රයකින් තොරව සිටි ක්වින්ටන් (Quentin Wilson) වෙතය. සිය අනෙකුත් මිතුරු මිතුරියන්ගෙ උපහාස හා අපහාස තඹ සතයකට හෝ මායිම් නොකරමින්, ක්වින්ටන් සමඟ ආශ්‍රය කරන්නට හෝමර් පෙළඹෙන්නෙ රොකට්ටුවක් තැනීමේ සිය එකම අභිලාශය මුදුන් පමුණුවා ගැනීම සඳහා ඔහුගෙ සහයද ලබා ගැනීමේ අරමුණෙනි.

එතැන් සිට රොකට් කොල්ලෝ (Rocket Boys) සිය අරමුණ මුදුන් පමුණුවා ගැනීම සඳහා දිගින් දිගටම උත්සාහ කරන්නට වූහ. ඔවුනට දිරි දෙමින් නිසි මග පෙන්වන්නට ඉදිරිපත් වන්නේ ඔවුන්ගේ රසායන හා භෞතික විද්‍යා දේශකවරිය වන රැලි මෙනවියයි (Miss Frieda Riley). රොකට් කොල්ලන්ගෙ උත්සාහය බෙහෙවින් අගය කළ ඈ ජාතික විද්‍යා තරඟාවලියට ඔවුන් යොමු කරන්නට වෙහෙස වූවාය.

අසාර්ථක වීම් පසුපස ආ අසාර්ථකවීම් මධ්‍ය යේ නොසැලී සිටින්නටත්... පසුබා, උත්සහය අත්හරින සිය සගයන් නැවතත් එකතු කර ගන්නටත්... කෝල්වුඩ් පතලේ පාලනාධිකාරිත්වය දරණ සිය පියාගේ දැඩි විරෝධතා මධ්‍යයේ සිය අරමුණ වෙත ළඟාවන්නටත්.. මේ කොලු ගැටයා මහත් පරිශ්‍රමයක් දරයි... අවසානයේ සාර්ථකව රොකට්ටුවක් අත්හදා බලන්නට ඔවුනට හැකි වෙයි. විද්‍යා තරඟාවලියේදි ජයග්‍රහණය කිරිමට තමන්ටත් අවස්ථාවක් ඇති බව ඔවුනට දැනෙයි.

එහෙත්... ඒ අතරේ සිදුවන අවාසනාවන්ත සිදුවීම් රැසක් නිසා ඔහුගෙ සිහිනය බොඳවී යන්නට පටන් ගනී !

වරෙක කෝල්වුඩ් වලින් සැතපුම් කිහිපයක් දුරින් ඇති වන ලැව් ගින්නකට හේතුව රොකට් කොල්ලන් යැයි සැක කිරීම නිසා ඔවුන් පොලිස් අත්අඩංගුවට පත් වේ....

පසු අවස්ථාවක පතලේ ඇති වන හදිසි අනතුරකදී... රොකට් කොල්ලනට සිය රොකට් නිර්මාණයේදි බොහෝසෙයින් උපකාර කළ බිකොව්ස්කි මහතා (Mr. Bykovski) මරණයට පත් වන අතර හෝමර්ගේ පියා ජෝන් හි(ක්)කම් (John Hickam) බරපතළ ලෙස තුවාල ලබයි.... සිය පියා සුවපත් වන තුරු පවුලේ බරපැන පිරිමැසීම සිය කරමතට ගන්නා හෝමර් තමන් කිසිදා යන්නට ආසා නොකළ කෝල්වුඩ් පතලේ සේවයට එක් වන්නේ සිය පාසැල් ගමනට ආයුබෝවන් කියමිනි.... පාසැල් ගමනට පමණක් නොව සිය සිහිනයටද සමු දෙන්නට ඔහුට සිදු වෙයි... ඔහුගේ මේ තීරණය නිසා බොහෝ සෙයින් නොසතුටට පත් වන්නෙ ඔවුන් පසුපස සෙවණැල්ලක් මෙන් සිටි රැලි මෙනවියයි...

අවාසනාව එතැනින් නතර වේද ?

ඒ අතරවාරයේ රැලි මෙනවිය ද රෝගාතුරව සිටින බව ඔහුට දැන ගන්නට ලැබේ...
හෝමර් ඇයගෙ සුවදුක් විමසීමට ඇගේ නිවසට යයි...

එදා රාත්‍රියේදි නින්ද ඔහු අසළටවත් නොඒ. මුළු රෑ පුරා නිදිවර්ජිතව සිටින ඔහු අවසානයේ තීරණයකට එළඹ සයනයෙන් නැගී සිටියි.. සිය උපන් දිනය දා රැලි මෙනවිය විසින් තෑගි කළ ඒ අපුරු පොත ඔහුගේ දෑසට හසුවේ.. “Principles of Guided Missile Design” … එදා ඒ පොත තෑගි කරත්දි රැලි මෙනවිය පවා ඔහුට පැවසුවේ එහි එන ඇතැම් ගණිත සමීකරණ තමන්ට පවා තේරුම් ගැනීමට තරමක් අසීරු බවයි..



උදෑසන වන තුරු හෙතෙම නිදි වර්ජිතව විවිධ සමිකරණ විසඳමින් සිටියේය.. හෝමර්ට අවශ්‍ය වූයේ කෙසේ හෝ එදා ඒ ලැවි ගින්න ඇති කළේ තමන් විසින් නොවන බව ඔප්පු කර පෙන්වීමටයි... එදින පතලේදි ලැබෙන කෑම විවේකයේදි පවා හෝමර් උත්සාහ කළේ මේ ගැටළුව විසඳා ගැනීමටයි... රාජකාරිය අවසන් වී ක්වින්ටන් හමුවීමට යන හෝමර් ඔහු සමඟ එක්ව ඉතිරි ගණනය කිරීම් සම්පූර්ණ කරයි.... එදා ඒ ගින්න ඇති වී තිබුණෙ ඔවුන් සිය රොකට් ගුවන් ගත කිරීම් සිදු කළ ප්‍රදේශයට සැතපුම් 3 ක් ඈතිනි.. එහෙත් ඔවුනගෙ ගණනය කිරීම්වලට අනුව ඔවුනගෙ රොකට්ටුව පතිත විය යුත්තේ සැතපුම් 1.2 ක් දුරිනි... අවසානයේදි අනුමාන කළ ප්‍රදේශයේදීම තමන් විසින් එදා ගුවන් ගත කළ රොකට්ටුව සොයා ගැනීමට ඔවුහූ සමත් වූහ... හෝමර්ගේ ජීවිතය නැවත වෙනස් මඟකට යොමුවන්නෙ ඉන් පසුවයි... සිය පාසැලේ විදුහල්පතිවරයාටත් පොලීසියටත් සිය නිර්දෝෂීභාවය ඔප්පු කර පෙන්වන හෝමර් නැවත පාසැලට එක් වන්නටත් පාසැල නියෝජනය කරමින් විද්‍යා තරඟාවලියට සහභාගීවන්නටත් වරම් හිමි කරගනී...

ප්‍රාදේශීය තරඟයෙන් ජය ගන්නා රොකට් කොල්ලන් ජාතික මහා තරඟයට සුදුසුකම් ලබාගනී....
එහෙත් ඔවුන් සතරදෙනාම ඊට සහභාගී කිරීමට අවශ්‍ය බරපැන දරන්නට ඔවුනගේ පාසැලට හැකියාවක් නොමැතිවීම නිසා අවසානයේ ඒ සඳහා සහභාගීවන්නට ලැබෙන්නෙ ඔවුනගෙන් එක් අයෙකුට පමණි.. අවසානයේදි සිය මිතුරන්ගෙ කැමැත්තෙන් හෝමර් එහි යා යුතු බවට තීරණය වේ..

කෝල්වුඩ් පතලේ කම්කරුවන් විසින් අඛණ්ඩ වැඩ වර්ජනයක් අරඹන්නේද මේ අතරමය...
හෝමර්හට තරගයට සහභාගීවීමට සිදුවන්නේද සිත්වේදනා සහ කලකිරිමි රැසක් මධ්‍යයේය... තරගයට සහභාගීවීම සඳහා යෑමට සූදානම් වන රාත්‍රියේ හෝමර්ගේ පියාට කිසිවකු හෝ විසින් වෙඩි තබනු ලබයි... එහෙත් වාසනාවකට මෙන් හේ ඉන් බේරෙයි... හෝමර් මෙන්ම ජිම් ද බෙහෙවින් තැවුලට පත් වෙති.... එහෙත් ජෝන් හෝමර්ට පවසන්නේ පියාගැන සිතනවාට වඩා කරන්නට දෙයක් ඔහුට ඇති නිසා ගොස් තමන්ගේ සුට්කේසය සොයාගන්නා ලෙසයි... මුල සිටම තමන් කෙරෙහි පැවති පියාගේ මේ විරෝධාකල්පය තිත්ත වි සිටි හෝමර් ඔහු හා වාදයකට පැටලෙයි... ඔහු ගමනට පිටත් වන්නෙ තැවුල් සිතිනි...

දුරබැහැර කුඩා පතල් නගරයකින් පැමිණි මේ කොලුගැටයා එහිදීද කාගේත් අවධානය දිනාගන්නට සමත්වෙයි...
එහෙත් අවාසනාවක මහත ! තරගයේ අවසාන දිනයට එනම් විනිශ්චය කරුවන් පැමිනෙණ දිනට පෙර දින හෝමර්ගේ සියළු ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩ කිසිවෙකු හෝ විසින් සොරකම් කරනු ලබයි....

ජයග්‍රහණය පිළිබඳව බලාපොරොත්තු තබාගෙන සිටි කෝල්වුඩ්වල මිතුරනට ලැබෙන්නෙ ඒ කණගාටුදායක ආරංචියයි...
එහෙත් ඔවුහූ යුහුසුළුව ක්‍රියාත්මක වෙති.. ඒ බව හෝමර්ගෙ මවටද සැලවේ... වැඩ වර්ජනය අවසන් වන තුරු හෝමර්ට අවශ්‍ය කරන ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩ නැවත සකසා දෙන්නට බිකොව්ස්කිගෙන් පසු රොකට් කොල්ලනට සහය වන බෝල්ඩන් (Bolden) හට නොහැකිවන බව දන්නා ඈ සිය සැමියා වෙත ගොස් වැඩ වර්ජනය අවසන් කර සිය පුත්‍රයාට උදව් වන ලෙස ඉල්ලා සිටියි... ඔහු එසේ නොකළහොත් තමන් ඔහු හැර ගොස් වෙනම ජීවත් වන බවට දිව්රා කියයි... කළු ගලක් වන් ජෝන් ටිකක් හෝ මෙල්ලවන්නේ හෝමර්ගේ මව නිසාය... අවසානයේ හෙතෙම වැඩ වර්ජනය අවසන් කරවන්නට මැදිහත්වෙයි....

වාසනාවකට මෙන් බෝල්ඩන් විසින් නැවත තනන ලද ප්‍රදර්ශන භාණ්ඩ නියම වේලාවේදි විනිශචය කරුවනට පෙන්වන්නට හෝමර් හට හැකිවෙයි...

අවසානයේදි... ඒ උද්වේගකර හා අති උත්කර්ෂවත් මොහෝතේදී... ජාතික විද්‍යා තරඟාවලියේ ප්‍රථම ස්ථානය සඳහා හිමිවන රන් පදක්කම... දිනාගන්නට කෝල්වුඩ් රොකට් කොල්ලනට හැකිවේ. අවසානයේ තමන් බලාපොරොත්තු වු ශිෂ්‍යත්ව ලබා විශ්වවිද්‍යාලයට පිවිසෙන්නට ඔවුනට හැකිවෙයි...


එදා ඒ ඔක්තෝම්බරයේ ලොව ප්‍රථම චන්ද්‍රිකාව දෙස දෑස් දල්වාගෙන විශ්මයෙන් මුසපත්ව සිටි මේ කොලු ගැටයා පසු කලෙක නාසා ඉංජිනේරුවකු බවට පත්වී අභ්‍යාවකාශ ගමන් සඳහා අභ්‍යාවකාශගාමීන් පුහුණුකරන්නෙකු බවට පත්විය... මේ ඔහුගේ කතාවයි.. The Rocket Boys නමින් පළ වු මේ කතාව පාදක කරගනිමින් ජෝ ජොන්ස්ටන් (Joe Johnston) විසින් 1999 දි සිනමාවට නැගූ "October Sky" නම් අපූර්වතම සිනමා පටයෙහි කතා සාරාංශයයි මේ...


* සේයාරූ උපුටාගැනීම සලරුවෙනි.